The bad side of Borneo



Jag känner mig lite som Natsu i FairyTail (google is your friend) när jag bäst och starkast hoppar på bussen för att tre minuter senare sjunka ner i stolen redo att visa upp allt det du ätit det senaste dygnet. Jag visste inte ens att min åksjuka var tillbaka, den försvann ju och var borta i flera år! varför ska den återkomma när jag är ute och reser? Tack.

Vi tog en stor buss fullproppad av lokalbefolkning och en och annan viting och åkte genom ett stundtals underskönt stundtals sönderskövlat och kargt Sabah. Världens sötaste ungar i sätet framför roade sig med att titta bak på mig och drog snabbt sig tillbaka när jag stirrade tillbaka på dem med ett leende. Någonting positivt med resan. Väl framme i ett spännande och sorlande Sandakan insåg vi varför det hostel som vi försökt kontakta via mail inte svarat: dom har bytt namn och mailadress... kunde dom inte berättat det på hemsidan? Men rum hade dom, och helt okej är det!
Sandakan är... fint? Det är underbart med friska vindar från havet när man sitter på en resturang och äter, men man undrar om ungdomarna inte borde ha nått vettigare för sig än att stirra på en. Ja, jag är blond. Ja, jag har rosa i håret. Ja, jag är turist. Jag vet! :P




                        Så som Sabah borde se ut...




                            Så Sabah ser ut på många håll...




                  Välkomstdrink (té) samt friterade bananer när vi anlände till nya boendet i Sandakan. Snällt :)


För övrigt så uppskattar vi era kommentarer! Man känner sig inte så långt borta då :3
Kommentera mera!


Skrev inget om igår heller så drar bara snabb info. Igår var det söndag och varje söndag förvandlas gatan vi bor på till en marknad! Wohoooow! Vi lärde Ida att pruta genom att få ner priset på två par glasögon var! Om någon vill ha någonting så säg till, vi kanske kan fixa det ;)



                              Jalan Gaya en söndag :D




                             Night Market, full av matstånd ^^




                           Vårt rum förresten :)




                               Och ja... en bild :P



Mikaela/Micka/Mickis/VadDuNuVillKallaMig


Kommentarer
Postat av: Mamma/Svärmor

Åh jag vill också bo på hotell på en ö med havsutsikt. Kan man beställa det i Amazonas?
Annars är allt lugnt här hemma men helgen med Sofie gick för fort. Längtar till semestern. Mina jobbarkompisar skrattade åt mig idag när jag pustade och ville att klockan skulle bli tolv så att jag kunde få gå hem. Det brukar nämligen vara dom som pustar och jag brukar peppa.
Nu blir det den obligatoriska kvällssalladen.
KRAM PÅ ER från ett soligt Sverige
>3

2012-07-02 @ 19:16:20
Postat av: Anonym

Åh åksjuka är ju aldrig roligt och som sagt typiskt att det dyker upp när man är och reser :/
Sorgligt det där med skogarna, om bara människan kunde låta bli att göra så!
Jag tycker att tet och bananerna ser jättemumsiga ut :D Och marknaden ser väldigt mysig ut :P

Har pratat med pappa för att se om han vill eller kan behöva nått. Jag berätta att ni shoppat solglasögon och han skulle faktiskt kunna tänka sig ett nytt par. Sen fråga jag faktiskt rätt ut om han behövde en plånbok och svaret var som jag misstänkte JA ;) Där har ni lite presenttips ;)
Semestern har börjat för mig och Pelle och idag shoppa vi loss (ja jag ar i farten igen), kommer bli en dyr semester känns det som :S Allt är bra med andra ord!
Älskar er! <3<3

2012-07-02 @ 22:12:27
Postat av: Sofie

Var jag som skicka förra Anonyma kommentaren om ni inte förstod det ;P höhö

2012-07-02 @ 22:13:00
Postat av: Moster Carina

Kul att läsa och kolla på härliga foton! :-)
Vi har varit ute och rest en hel del i världen men Borneo är en vit fläck på kartan.
Så "pappa Max" är ute och reser med sina döttrar. HAHAHA jag tror jag skrattar på mej... Du får prova att raka av dig skägget så blir det kanske att mamma och hennes syster är ute o reser med grabben istället.
Bränn er inte mer - leta reda på en affär där de säljer Aloe Vera gel och bunkra upp så ni har förutom solskyddsmedel - kan låta onödigt men det hjälper om skadan är skedd, samt för allt annat som sticker, svider eller bränner - skoskav o sår mm. Kolla på hur växten (en kaktus) ser ut så kan ni bryta av ett blad och stryka på er direkt om det skulle behövas igen. Skulle visst skickat med er en tub....men hade inte koll på när ni åkte.
bland det j-e man kan råka ut för vid resor är maginfluensa så här får ni ett tips till som jag hoppas att ni inte ska behöva: Ha hela pepparkorn med er - skulle ni råka ut för maginfluensa så svälj några korn direkt - brukar ge lindring.
Önskar er en fortsatt fin resa
kramar från oss alla

Svar: Tack för tipsen! Ska kolla efter aloe vera kräm så snart vi kommer hem från djungeltrippen vi inleder idag :) Jag (micka) är dessutom illamående av malariaprofylaxet (antar jag) så peppar kanske skulle fungera mot det också. Testa kan man ju alltid!Kramar!
threehumans.blogg.se

2012-07-03 @ 23:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0