Äntligen ett riktigt inlägg! ;)

Nu skriver jag. Max!

Idag har det varit lugnt. Micka och Ida oroar sig över skumma grejer.
T.ex. vad det är de beställer när vi går på mystiska halall-godkända matställen. De fick i sig lite "Black Mushrooms" med lite ris, men själv var jag lite mer äventyrlig! Jag pekade på något med massa okända ord i namnet och fick mig en prima måltid! Kryddigt ris med massa små stekta akvarie-fiskar iblandat. De såg ut som de små fiskarna man kan köpa i djuraffärerna i Varberg. De smakade inte så mycket, men det knastrade härligt när man försökte tugga sönder dem.
Detta verkar bara stärka Mickas åsikt om att hon vill veta vad hon beställer. Det verkar inte vara specielt stor sannorlikhet att man får vegetariskt om man bara pekar på lite slump. :)

Jag har även skaffat mig en grym bränna!
Det är rött, och lite brunt uppepå axlarna. Sen övergår det till rosa en bit ner på axeln, för att övergå till vitt med massa härliga röda prickar! Det svider också.
Nästa gång vi ska bada får jag smörja mig med zink-pasta över hela kroppen. Men då finns ju en risk att alla andra blir sura över att jag bländar alla på stranden!
Det börjar nästan bli lite tröttsamt att alla tror att jag är Micka och Idas pappa... Jag får väl raka mig så kanske de tar mig för 25 istället.
 
Imorgon ska vi titta på berg. Känns spännande!
Jag har dessutom inhandlat en hel påse med "jelly-cones" så det kommer garanterat bli i allafall en lyckad bussresa! ;)
 
Igår käkade vi på nattmarknaden, vilket var en riktigt bra upplevelse. Små resturanger som byggs upp strax före solen går ner. Vi valde själva ut en bra fisk av okänd-sort som såg "god" ut, och fick den tillagad enligt önskemål. Lite färskpressad citron-juice till det och det blev bland det godaste vi ätit.

På vägen hem fick vi även se lite action då en av råttorna valde att hoppa ner i fel hål i trotoaren. Råttan som gick fel var "normal-rått-storlek" och råttan som skuttade upp och berättade att "lill-råttan" gått fel var stor som en liten katt. (Katterna här är nog nästan mindre än råttorna.)
 
 
Nu fick jag precis tipset "Skriv inte för mycket, då orkar ingen läsa."...

Gonatt! /Max

Kommentarer
Postat av: Micke

Coolt Max!
Kan riktigt se råttorna ifrån Rats in the wall framför mig ;)
Härlig bränna också. ;)

/Micke
Ps Jag läste hela inlägget så jättelångt var det inte Ds

2012-06-28 @ 20:06:48
Postat av: Mamma/Svärmor

Så himla långt var det inte.....
Du får väll kolla in Mats akvarium när ni kommer upp till honom nästa gång och se vad "köket "har att erbjuda ;).
Kram

2012-06-28 @ 21:59:24
Postat av: Sofie

Haha låter riktigt spännande Max och underhållande att läsa :P hoppas solbrännan blir bättre och att bergen blir spännande ;)

2012-06-29 @ 00:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0