Lite tankar från Ida

Just nu sitter vi på rummet och vilar lite, ska strax ut och äta tror jag. Men tänkte bara dela med mig om vad jag tycker än så länge ^^
Eftersom jag aldrig varit på någon liknande resa så visste jag ju inte riktigt vad som väntade oss, men jag kan ju säga att allt varit över förväntan än så länge! Jag gillar verkligen folket här borta. Alla har varit så trevliga och väldigt hjälpsamma! Efter allt som hände med flygningen och väskorna så blev jag väldigt positivt överraskad över hur mycket hjälp vi fick. Det enda jag tycker är lite ohyfsat är att folk glor lite väl mycket ibland, men jag förstår ju att de kanske inte är vana vid att se västerlänningar. Det är väl också en vanesak kanske ^^ Men jag kommer aldrig att sluta skratta åt att folk tror att Max är våran pappa! Det var en som frågade det idag också, haha!
Staden är jättefin, inte alls som jag tänkt mig utan mycket "gulligare". Vet inte riktigt hur jag ska förklara men jag trodde nog att den skulla vara lite större och lite modernare, men jag är faktiskt glad att jag hade fel ^^ Det är mysigt att gå längs gatorna och bara andas in allt som finns här.
Naturen har vi inte sett sådär jättemycket utav ännu. Vi har sett lite idag då vi åkte ut till ett par öar, men det var mest för snorkling och bad så vi såg inte så mycket av skogarna som låg runtom. Men det kommer om några dagar då det är dags för djungel och orangutangcenter, det ser jag fram emot väldigt mycket!
Nu kommer jag inte på så mycket mer att skriva för tillfället men jag tror att Micka kommer fylla i med bilder och text från dagens båtturer :)
Och förlåt mamma men jag lyckades bränna mig ganska rejält trots mängder med solskyddsfaktor! ;)
Hoppas ni har det bra där hemma och att solen kommer till er snart!
/ Ida

Kommentarer
Postat av: Mamma/Svärmor

Åh vad glad jag blir för att ni har det bar och det var ju ingen dålig resa för att vara första gången eller?
Hoppas att din "bränna" lägger sig snart :).
Hur är det med ögonen?
I morgon sticker jag upp till Sofie och stannar tills på söndag. Känner att jag behöver att komma iväg ett par dagar.
Älskar er massor!
PUSSPUSSPUSS

2012-06-27 @ 14:10:20
Postat av: Sofie

Härligt att snorkla!
Ser fram emot bilderna :D
Puss puss <3

2012-06-27 @ 14:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0